Du kan besøge vores nye facebook side

Du vil være i stand til at se nyheder og nyeste tilbud fra PolCars, når du kan "lide" vores facebook side.

På "Synes godt om" knap, eller klik på "X" knappen for at lukke denne rude.

Caspers oplevelse

Erfaringer med Polcars.

Jeg har ikke skrevet dette indlæg til Polcars hjemmeside for at promovere Polcars på nogen måde. Jeg skriver det for at det måske kan hjælpe andre til at overkomme de barriere som jeg selv havde forud for mit projekt. Barriere, som - kan jeg nu være sikker på at se min bil igen? Er det arbejde de laver i en ordentlig kvalitet? For jeg det for pengene som jeg tor jeg gør?

Generelt er mit svar til alle disse spørsgmål – JA

I forbindelse med at min mercedes e-klasse fra 2000 trængte til an større overhaling både indvendig og udvendig, besluttede jeg mig for at undersøge markedet både i danmark og i polen.

Den mest almindelige holdning os danske mekanikere var at det absolut ikke ville være besværet eller udgifterne værd, hvilket de nok også havde ret i med de priser de foreviste. Vi snakker om beløb der i visse tilfælde langt oversteg 100 af de helt store.

Via nettet fandt jeg flere værksteder i polen og jeg skrev til flere af dem. De fleste fik jeg først svar fra MEGET senere, til trods for at de reklamerede med kort responsetid.

Mit endelige valg faldt på Polcars da jeg forholdsvis hurtigt modtog en mail fra Polcars, hvori der var opstillet et komplet tilbud, for præcis de ting jeg havde oplyst der skulle laves.

Gennem adskillige mail med Polcars, fandt vi frem til præcist hvad der skulle laves samt tidsperspektivet og den endelige pris. En pris som de har overholdt.

Jeg kørte selv bilen til polen i midten af december og sammen med Polcars, var jeg rundt og se de forskellige værksteder der skulle arbejde på bilen, og jeg havde via deres tolk, en god samtale med saddelmageren der skulle lave læderkabinen, for at få det på den rigtige måde, samt for at høre hans mening. Sadelmageren havde flere gode råd til hvordan det skulle laves og hvad der ville komme til at se godt ud, og da han virkede meget erfaren valgte jeg at lytte til hans råd.

I forbindelse med mit valg af farven til bilen var vi forbi den butik hvor de køber maling. Jeg havde faktisk besluttet mig hjemmefra, men for en sikkerheds skyld fandt de farvekortet frem, således at der ikke var nogen misforståelser.

Hos maleren udtrykte jeg en vis bekymring, for standarden af værkstedet, men jeg blev overbevist om at der ikke var nogen grund til dette, Og jeg må sige at efter at jeg har set resultatet er min bekymring blevet gjort grundigt til skamme. Bare fordi værkstedet måske ikke lignede et til flere millioner, betyder det ikke at håndværket der kommer ud derfra heller ikke gør det.

Da vi kom tilbage til Polcars kontor i Szczecin, underskrev vi kontraktern. Jeg betalte et depositum svarende til halvdelen af det aftalte beløb og vi havde en hyggelig snak om løst og fast.

Sidst på eftermiddagen kørte Jesper mod danmark, og jeg havde fået plads i bussen. Jeg var hjemme igen ca. 36 timer efter at jeg var taget hjemmefra, med en følelse af at det var rigtigt det jeg havde kastet mig ud i, til trods for at mange fortalte mig at jeg skulle lade være, og at jeg nok aldrig ville se min bil igen. Vist er det sin sag at overlade sin bil til nogle fremmede mennesker i et fremmed land og så samtidig også skulle udlevere indregistreringen og en god del af ens sparepenge, men ind imellem skal man jo også tage nogle chancer i livet, samt tro på det gode og ærligheden…….

I løbet af de næste 2 måneder havde jeg kun en lettere kontakt med Polcars, og modtog billeder 2 gange i forløbet.

Da tiden nærmede sig for at jeg skulle hente bilen kontaktede jeg igen Jesper, og fik arrangeret at jeg kørte med ham til Szczecin om Søndagen og hentede min bil om mandagen. De havde på forhånd arrangeret hotel for mig i byen. Mandag eftermiddag blev jeg hentet på hotellet og vi kørte ud for at se min ”nye” bil. Jeg var målløs da jeg så resultatet, og troede ikke mine egne øjne. Resultatet oversteg langt mine forventninger.  Alt var som aftalt og jeg har ikke kunne finde nogen punkter der ikke har levet op til mine forventninger. Naturligvis er der nogle småting, men det er bagateller i forhold til det samlede resultat.

På færgen tilbage til danmark var det dejligt at se en samling passagerer der tydeligvis beundrede min bil og ud fra deres blikke og deres fagter var der ingen tvivl om at de syntes at den var flot. Det i forhold til at jeg kørte til polen i en bil som jeg var lettere flov over standen af. En bil der bar sine tydelige spor af mange års manglende vedligehold og slid samt Mercede’s store problemer med rust i perioden 1999-2001.

Samlet set har jeg betalt  2100 kroner for deres hjælp, hvilket inkludere, kørsel til og fra polen, indhentning af tilbud, arrangering af hotel, rundvisning på værkstederne, samt koordinering værkstederne imellem, under selve arbejdet. Absolut en rimelig pris når man tager i betragtning at jeg samlet set har sparet over 50.000 kroner mod at få det samme arbejde udført i danmark. En besparelse på langt over 50% som de ellers reklamere med at man kan.

Succesen for mig har været så stor at jeg har lyst til at anskaffe mig en ny bil bare for at kunne gøre det en gang til.

Det er dog vigtigt at huske på at det er et andet land og en fremmed kultur man samarbejder med. Tingene går sin egen gang dernede, og der har ikke været den løbene kommunikation som jeg måske havde forventet, baseret på mine danske normer, men det skal nu på ingen måde afholde mig fra på det varmeste at anbefale andre i at kaste sig ud i projektet. Hvis der under vejs har været noget er jeg blevet kontaktet, som aftalt, og når jeg har spurgt efter en status har jeg fået det.

 
     



Facebook side

PolCars facebook side

Annie & Søren's oplevelse med BeautySmile

En lille beretning om en god oplevelse med Beauty-smile.

Efter et lift fra København søndag, blev vi hentet af Jesper Rainer mandag morgen ved lejligheden og kørt til røntgen, og derefter til klinikken ved Rafal Drebot, en lille hyggelig klinik, med en god atmosfære, og altid kaffe parat.

Efter en grundig undersøgelse, med Rainer som tolk, havde vi et handlingsforløb og en pris, og samtidig lært tandlægen at kende, som viste sig, at tale flydende engelsk og havde et smittende humør og en god portion humer, hvad der gør at man føler sig total afslappet.

Efter 4 dage hos tandlægen, kom dagen for afregningen, hvad der også var en god oplevelse, under ½ pris, og oven i købet
et ordentligt knus til farvel. Vi skal dertil igen om ca. 4 mdr., og glæder os allerede til at få lavet det sidste.

Vi har helt sikkert fået en ny tandlæge fremover, og kan varmt anbefale Beauty-smile v/Jesper Rainer, med et lift fra Kbh. og indkvartering i en dejlig lejlighed og den flotte service han ydede.

Annie & Søren


Tandbehandling i Polen »

created by ReklameShoppen.dk